« پایتخت فرهنگی جهان اسلام »

اصفهان ٬ جان جهان! پایتخت فرهنگی جهان اسلام...

« پایتخت فرهنگی جهان اسلام »

اصفهان ٬ جان جهان! پایتخت فرهنگی جهان اسلام...

مناره زیار

در ادامه بررسی سیر تاریخی اصفهان نوبت به مناره زیار میرسه.

این مناره در دهکده ( زیار ) در 30 کیلومتری شرق اصفهان و در ساحل جنوبی زاینده رود واقع شده و تزئینات آجری زیبایی دارد. زمان ساخت آن را قرن ششم هجری می دانند. نام زیار که به محل استقرار این مناره اطلاق می شود, به احتمال قوی , با دوره حکمرانی مرداویج زیاری ارتباط دارد که در آغاز قرن چهارم , شهر اصفهان پایتخت وی بوده است و در ساحل زاینده رود قصرهایی برای سکونت و مراکز اداری حکومت وی بنا شده بود

 

مناره زیار – در دهکده زیار در نزدیکی اصفهان

نظرات 8 + ارسال نظر
MED جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 09:11 ب.ظ http://www.parseh-mp.blogsky.com

یادش بخیر ، اوایل دوران دانشجویی بود که این منار رو از نزدیک بازدید کردیم . بابت توضیح راجع به دوربین هم ممنون .

elham جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:04 ب.ظ

elham جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:07 ب.ظ

توی گشت و گذاری !!! بد نگذره !!! می بینم که بازم عکس قشنگی گرفته اید . به روز شدم . طرز تهیه لوح گلی رو هم گذاشتم . :)

مهدی شنبه 6 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 11:54 ق.ظ

حمزه عزیز مگر اینکه شما به فکر پایتخت فرهنگی اصفهان باشی چون مسئولین بعد از مراسم افتتاحیه همه چیز را فراموش کرده اند .به هر حال درستش هم همین است چون فرهنگ هم امری است مردمی . و نه دولتی

آذین نادری پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:25 ب.ظ http://bargetanha.persianblog.com

سلام.
وبتون عالیه.
البته من اصفهانی هستم ولی کرمانشاه زندگی می کنم.
و از این بابت خیلی ناراحتم.
شما به جای من شاد باشید.

شکوه جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:38 ب.ظ http://agerin1.blogsky.com

سلام .. دست درد نکنه .. عکس قشنگیه .. امیدوارم که وبلاگت همیشگی باشه...
در پناه یگانه حامی پرستوهای تنها

پت جمعه 12 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:45 ب.ظ

ببخشید آقای محترم میشه منظورتونو از اینکه اینقدر منار دوست دارین شفاف سازی کنین؟

بالاخره هر چیزی بی حکمت نیس ! (:‌
دست روزگار آبجی !

عمه زری شنبه 13 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 05:50 ب.ظ http://amezari.blogfa.cim

سلام منم ممنونم راستی من این ترم درس برداشت دارم و می خوام ببینم که آیا می تونید چند جا را که خونه قدیمی داره فقط برای کروکی بهم آدرس بدین.ممنون می شم.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد