« پایتخت فرهنگی جهان اسلام »

اصفهان ٬ جان جهان! پایتخت فرهنگی جهان اسلام...

« پایتخت فرهنگی جهان اسلام »

اصفهان ٬ جان جهان! پایتخت فرهنگی جهان اسلام...

مدرس بوعلی سینا

"شیخ الرئیس ابوعلی سینا" فیلسوف شهیر ایران چندی وزارت علاء الدوله (پادشاه ایران از سلسله کاکویه در قرن 5 ه.ق) و در ضمن اشتغال به شغل وارت ، تدریس هم میکرده. قبه و مَدرس ابن سینا در خیابان ابن سینا و در محله دردشت در کوچه "پا گلدسته" هنوز باقی است و عامه مردم آن حدود آرا به نام علی سینا می خوانند.

باید عرض کنم که هنگامی که سلطان محمود غزنوی دستور قتل ابو علی سینا را صادر کرد سر از تن او جدا شد و او در محل وزارتش اصفهان باقی ماند و در همان مدرس او به خاک سپرده شد!

 

قبه بوعلی سینا در اصفهان

نظرات 5 + ارسال نظر
سید احمد جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 01:14 ق.ظ http://www.sarzamin-ir.blogsky.com/

سلام . بیایید به سرزمین من

جاذبه های گردشگری جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 10:30 ق.ظ http://ht

سلام . مطلب جالبی بود تا به حال در موردش نشنیده بودم . بیچاره ابو علی سینا !!! در مورد گل نوشته باید بگم روی گل سفالگری با یک قلم خاص نوشته ام . قلم را خودم درست کردم . سعی می کنم تصویرش رو توی وبلاگم بگذارم . و بعد از روی کتاب علاعم رو روی سفال نوشته ام . و بعد از خشک شدن توی فر پختمش ! :)

MED جمعه 5 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 08:56 ب.ظ http://www.parseh-mp.blogsky.com

سلام . عکس جالبی گرفتی . و توی این عکس بی سلیقگی مردم اصفهان و البته ضعف مفرط مسئولین شهرداری کاملا پیداست ( این نرده های زشت و بی ریختو میگم .) اسم عامیانه این محله هم * پامنار * هستش .

آ پنج‌شنبه 11 اسفند‌ماه سال 1384 ساعت 02:23 ب.ظ

سلام جمعه 17 آذر‌ماه سال 1385 ساعت 04:49 ب.ظ

آقا خوش به حال تنش!!!!!

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد